zaterdag 1 januari 2011

Canaccord Watch List 2011

Canaccord Genuity 2011 watch list
                    
Company Name Ticker Exchange price 10 Dec analyst/Associate

1 Alhambra Resources Ltd.       ALH TSX-V       $0.99 NC
2 Almaden Minerals Ltd.         AMM TSX         $4.49 WZ/AM
3 Auryx Gold Corp.              AYX TSX         $0.94 NC
4 Batero Gold Corp.             BAT TSX-V       $2.58 NC
5 Bowmore Exploration Ltd.      BOW TSX-V       $0.58 WZ/GG
6 Dorato Resources Inc.         DRI TSX-V       $1.28 WZ/AM
7 Edgewater Exploration Ltd.    EDW TSX-V       $1.29 NC
8 Full Metals Minerals Ltd.     FMM TSX-V       $0.29 WZ/AM
9 Goldgroup Mining Inc.         GGA TSX         $1.27 NC
10 Indicator Minerals Inc.      IME TSX-V       $0.13 WZ/AM
11 International PBX Ventures   PBX TSX-V       $0.30 WZ/AM
12 Iron Creek Capital Corp.     IRN TSX-V       $0.96 WZ/AM
13 Mansfield Minerals Inc.      MDR TSX-V       $2.47 WZ/AM
14 Newstrike Capital Inc.       NES TSX-V       $0.69 WZ/AM
15 North Country Gold Corp.     NCG TSX-V       $1.20 WZ/AM
16 Polar Star Mining Corp       PSR TSX         $1.95 WZ/AM
17 Queenston Mining Inc.        QMI TSX         $5.48 WZ/AM
18 Riverstone Resources Inc.    RVS TSX-V       $0.72 NC
19 Rockgate Capital Corp.       RGT TSX         $1.98 NC/GG
20 Sulliden Gold Corporation    SUE TSX         $2.26 NC/GG
21 Sunridge Gold Corp.          SGC TSX-V       $1.30 NC
22 Trelawney Mining Exploration TRR TSX-V       $2.64 WZ/AM

Source: Canaccord Genuity, Capital IQ

http://serverside1.com/CanaccordDec18-2010.pdf

34 opmerkingen:

  1. Tweetie zegt:
    --------------
    Canaccord favorieten voor 2011
    Een leuke en profitabele nieuwjaarstraditie: de junior favorieten van Canaccord.

    Goedkoper dan de goudkapitalist (gratis is altijd goedkoper) en met een
    beter rendement? Simpelweg door de lijst van favorieten van Canaccord te
    schaduwen?

    In 2009 en 2010 in ieder geval wel.

    2009: +289%
    2010: +147%

    Er is hierop nog wel het een en ander af te dingen:
    * de 2010 performance komt voor een groot deel van één
    aandeel met 1026% (Canaco resources).
    * de performance 2008 was niet best met -75%

    BeantwoordenVerwijderen
  2. over Canaccord 2010:

    Als we Canaco er helemaal uithalen komen we uit op bijna 100% winst.

    De performance over 2008 is bijna hetzelfde als de PP over dat jaar en komt overeen met het resultaat van de meeste portfolio's met exploratie-aandelen in dat jaar.

    Iemand die de Canaccord-porto geheel overneemt, zal naar mijn mening een heel mooi resultaat behalen, slechter doen dan de index acht ik vrijwel uitgesloten.
    Ook mensen zonder enige kennis van zaken of gebrek aan tijd kunnen blindelings deze porto kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessant. De enige drie fondsen die ik ken zijn FMM, die heb ik in portefeuille, en is m.i. niet bijzonder interessant. Mansfield heb ik recentelijk verkocht, klein postje uit het verleden, een laaggradig project, ik meen in Chili, aan de prijs, maar m.i. is Exeter veel kansrijker. Ook North Country Gold heb ik recent na een forse winst verkocht.
    Ik heb thans zo´n 80 fondsen in portefeuille, veel te veel, maar ik blijf verkopen moeilijk vinden. Veel fondsen hebben bijzondere kansen.
    Zijn er bij het lijstje van Canaccord nu fondsen waar we beslist naar moeten kijken? Heeft iemand daar een mening over?
    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou eens naar Auryx kijken. Geen flauw idee wat de fundamentele reden is, maar op canadian insider zijn er veel optimisten te vinden:

    Filing Date Transaction Date Insider Name Ownership Type Securities Nature of transaction # or value acquired or disposed of Unit Price
    Nov 30/10 Nov 26/10 Inwentash, Sheldon Control or Direction Common Shares 10 - Acquisition in the public market 500,000 $0.950
    Nov 26/10 Nov 25/10 Viviers, Willie Rudolph Direct Ownership Common Shares 10 - Acquisition in the public market 72,000 $1.000
    Nov 26/10 Nov 25/10 Friedman, Alan Mark Direct Ownership Common Shares 10 - Acquisition in the public market 40,000 $1.000
    Nov 26/10 Nov 25/10 Hodgson, David Lancaster Direct Ownership Common Shares 10 - Acquisition in the public market 50,000 $1.000
    Nov 26/10 Nov 25/10 Searcy, Timothy Owen Direct Ownership Common Shares 15 - Acquisition under a prospectus 50,000 $1.000
    Nov 12/10 Nov 08/10 Inwentash, Sheldon Direct Ownership Common Shares 10 - Acquisition in the public market 100,000 $1.050

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank,Tweetie.Ik zie net dat Precies het wel veel beter heeft gedaan in de edelmetaalcompetitie dan jij.

    Aurix is inderdaad het volgen waard. Net 35 mijoen binnengehaald op 1$ per aandeel, koers nu iets lager. Beurswaarde schat ik op 150$

    2 miljoen ounces in Namibia, goede grades, niet te diep. Goede nieuwe boringen die niet in de resources zitten. Insiders bezitten 12%.
    Rober

    Auryx Gold Corp is a well financed company with a management team experienced in the acquisition, growth, and development of gold and precious metal deposits. Auryx is focused on advancing the Otjikoto gold deposit in Namibia.

    Otjikoto has a current NI 43-101 indicated resource of 28.4 Mt at 1.34 g/t for 1.22 Moz and an inferred resource of 17.1 Mt at 1.28 g/t for 0.71 Moz. Significant potential exists to grow the resource at Otjikoto in targets along strike, satellite zones in the hangingwall and in similar structures and host rocks elsewhere in Auryx´ 300,000 ha of exploration licenses.

    Significant metallurgical and technical studies have been done on Otjikoto. Due to the coarse-grained, free-gold nature of the mineralization, recoveries from gravity alone can exceed 80%, coupled with froth flotation circuit recoveries in the mid-90% can be achieved.

    Otjikoto, like Namibia as a country, is blessed with excellent infrastructure. A paved highway and railway are within 3km of the deposit and four different power lines are within 16km of the deposit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tweetie en Rober,
    bedankt voor jullie interessante bijdragen over Auryx.
    Een vraag kwam direct bij mij op:
    Waarom kopen insiders op de beurs aandelen tijdens een emissie???
    Notabene op de closingday van de emissie..!
    Heel vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een schat van informatie inzake Canaccord. Hier zijn we wel even mee bezig om goed te analiseren. Tevens overzichten van insitu-waarden van ontelbare metaaljuniors, goud, koper,zilver,nickel,uranium en zink.
    Ik heb het lijstje globaal doorgenomen. Het is me niet altijd erg duidelijk waarom fondsen op de lijst staan. Ook valt op dat er veel bij staan, die sinds augustus. verdrie- of verviervoudigd zijn. Dat stuit me uberhaupt al tegen de borst, tenzij er een goede reden is, maar die is er niet altijd.

    Canaccord kent natuurlijk de mensen veel beter die het doen. Bij Sprott kwam ik zo op Primero, P.V, een nieuwe onderneming die een mijn van Goldcorp heeft gekocht. Het betreft een man, die Iamgold heeft groot gemaakt. Het aandeel is ook wel interessant, en goedkoper dan toen de mijn werd gekocht voor 550$.

    Voor mij geldt: moet ik nu fors gaan omruilen in dit soort fondsen, die door partijen worden aanbevolen, die geacht worden meer kennis te hebben dan ik? Of gewoon wat uitbreiding in dit soort namen.

    In de lijst van Canaccord is ook een lijstje opgenomen met fondsen en koersdoelen. Daaruit is niet geput voor de lijst met favorieten. Het valt op, dat de koersdoelen, zoals bijv. Exeter, fors hoger liggen, maar dat geen reden is voor een favorietenstatus. De koersdoelen liggen verder echter niet erg hoog

    http://serverside1.com/CanaccordDec18-2010.pdf

    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rober,

    Exeter is een van mijn 'hoofdfondsen'.

    De koers is nog steeds belachelijk laag, terwijl ze op een enorme hoop goud en koper zitten en deze prijzen fors gestegen zijn.

    Kopen en bijkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat ben ik helemaal met je eens, heb ook laatst weer wat bijgekocht op 6. Ik ben van weinig dingen zo overtuigd als van Exeter.
    Bijv. NDM staat bij Canaccord op koersdoel 14. Dat is nu gehaald, toch voel ik niet voor verkoop.
    Misschien is een nieuwe reeks mogelijkheden wel aanleiding wat oude "troep" op te ruimen. Ik heb een lijstje van fondsen die ik in deze categorie zou willen plaatsen, over de nickels heb ik daarbij wel vraagtekens, mijn gevoel zegt me, als contraire belegger, dat ik die nog beter kan aanhouden.

    Het lijstje is: Pure en Victory Nickel, Nuinsco, Mindoro,Mosquito Gold,Kodiak,die nu anders heet, Canalaska. Daarnaast overweeg ik mijn grote Extract-belang beter te spreiden. Canaccord noemt Paladin en Hathor als beste naast Extract.

    Heb jij hier een mening over.
    Bedankt.
    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rober,
    De boorresultaten van Pure Nickel in Alaska vielen mij nogal tegen.
    De 'nikkels' komen vanzelf aan de beurt, European Nickel is ook spotgoedkoop.
    Canalaska blijft een gokje omdat ze nog steeds niks groots gevonden hebben.
    Nuinsco heeft een fantastisch herstel gemaakt uit een bijna dood; ze gaan vrijwel zeker de Campbell-mijn weer opengooien.
    Paladin en Hathor zijn naar mijn mening veel te duur, EXT is blijft het Ur-aandeel met de meeste potentie en het minste risico, maar je zou natuurlijk gedeeltelijk kunnen ruilen in Kalahari.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Precies, zoals al gemeld : heb zeeeeeer veel Victory Nickel in bezit.
    Hoop ook dat ze "vanzelf aan de beurt" komen maar twijfel wel waar de trigger vandaan moet komen. De nikkelprijs is al aardig gestegen, nij NI hoor je (tijdelijk ?) niets meer over het toch interessante fracsand. er er staan nog wel een bergje warrants open (op CAD 0,12 ?).
    Dus wat moet er verder daar gebeuren wil de koers eindelijk is gaan oplopen ?
    Nu is het wel zo dat bij veel andere bedrijven de koersen ook "plotseling" omhoog sprinten zonder echt aanwijsbare reden.
    Blijkbaar is plotseling "in de mode" raken ook een optie........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem,
    het fraczand is alleen maar duurder en zeldzamer geworden, de Chinezen zitten voor ca 20% in NI en er zit nog gigantisch veel meer nikkel in hun grond.
    Het komt dus heus wel goed.

    Het is inderdaad opvallend dat Canadese exploratie-aandelen vaak plotseling gaan stijgen, ook zonder nieuws.
    Ik heb fors van dat verschijnsel geprofiteerd doordat ik ca 100 aandelen in de porto heb; soms had ik bijna iedere dag een of meer 'spuiters', waarop ik direct een gedeelte of alles verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ok, hopen op een "spuiter" dan maar !
    Waar heb ik dat meer gehoord....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem,
    vandaag had ik weer zo'n spuiter: VAX, gekocht toen niemand er naar omkeek op ca 10 cent.
    Ik had een V-order staan op 50 cent en ja hoor, VAX floept er tussen uit..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Precies,

    Allereerst gefeliciteerd met je blog! Ik heb hier al een paar uurtjes rondgeneusd en ben erg enthousiast over je tips. Hulde! Een van de weinige interessante Nederlandse sites :-).

    Zelf heb ik ook een grote positie in Exeter en ben nog steeds verbaasd dat het aandeel al die tijd zo laag blijft staan. Heb jij enig idee waardoor dat komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Exeter?

    Project is te laaggradig om de hoge kosten te kunnen rechtvaardigen.
    Ze zitten op 4000 meter hoogte in het oosten van Chili zonder water en moeten wellicht zeewater van de westkust omhoog pompen.

    Wacht de DFS maar af.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Uit het Canacord lijstje vind ik Mansfield toch wel 1 van de interessantere aandelen.

    A minimum 9.5-year mine life will translate into average annual yields of around 150,000 gold ounces for the bulk of the mine’s life – and at an average cash cost of US$407 per ounce. Klinkt niet slecht...

    http://www.stockhouse.com/Columnists/2010/Oct/27/Gold-M-A--More-on-the-way-in-Argentina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat betreft Exeter: volgens mij is er niet veel verschil tussen de grote Chileense kopermijnen wat betreft ligging, metaalgehalte en watergebrek.

    Exeter denkt eraan om eerst de bovenste laag oxide-goud te winnen, dat schijnt niet echt veel te kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als iemand nog enige info heeft over de Canaccord-aandelen dan horen we dat graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tweetie is zichzelf een beetje aan het overschreeuwen. Hij stelde eerder ook dat het grote project van Barrick en Kinross, Cerro Casale, geen mijn zou worden. Inmiddels heeft Barrick zelfs nog de helft van het Kinross-deel overgenomen, en heeft Goldcorp een ander vergelijkbaar project gekocht, ook voor heel veel geld.
    Gewoon blijven zitten en bijkopen op zwakte.
    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat betreft deze lijst ben ik begonnen met een positie op te bouwen in Ayrix. Daarnaast heb ik mijn positie in North Country Gold terugekocht. Ik heb er nog eens naar gekeken en denk dat het fonds erg kansrijk is, en dat de verkoop verkeerd was. Altijd aantrekkelijk om winst te nemen na een verdubbeling, maar toch onverstandig. Verder had ik nog een klein postje Full Metal Minerals, die ik indertijd voor veel meer heb gekocht. Normaal gesproken koop ik bij na een forse daling, in dit geval leek het mee meer gokken dan wijsheid om dat te doen. Voor het geval Canaccord iets ziet wat ik niet zie, heb ik het belang vergroot.De koers is erg laag, en is ook in het verleden 8x zo hoog geweest.
    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zijn er nog mensen die in Mosquito (MSQ) beleggen. Het duurt wel erg lang voordat er vergunningen komen voor het ontplooien van een mijn voor het Cumo-project. Maar toch mocht die er komen dan biedt dat volgens mij toch weer kansen, ook al omdat een mijn daar niet duur hoeft te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Boogie,

    eerst nog van harte gefeliciteerd met je IDP-overwinning..!!

    Over Mosquito Gold (een verwarrende naam, die binnenkort wel gewijzigd zal worden) is in het bezit van een enorm molybdenum-copper project.
    Dit soort projecten zijn per definitie moeilijk, duur en tijdrovend.
    Zonder een grote partner (wellicht Chinees), zal het niet lukken.
    Ik heb nog steeds wat aandelen en maak me niet druk.
    Iemand zonder geduld moet dit soort aandelen niet kopen, zeker niet in deze ontwikkelingsfase.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb de laatste presentatie van Mosquito bekeken en ben nog steeds zeer onder de indruk, maar voor zover ik weet gaat deze mijn wel 1 à 2 miljard kosten.
    Huidige market cap ca 65 miljoen.

    • Huge resource – Value not yet reflected
    in share price
    - Attractive approval dynamic
    - Significant level of interest from major
    global investors
    - On budget, On schedule, proceeding to
    feasibility

    Upcoming milestones
    - Drill permitting Q1/Q2 2011
    - Updated resource calculation Q2 2011
    - Prefeasibility Q1 2012
    - Potentially worlds largest and lowest
    cost primary Moly Producer
    - As we reach milestones, value will be
    reflected in stock price
    - Potentially the dominant producer in the
    molybdenum metal sector

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Rober,

    op 3 dec. hadden we het over Nuinsco en spuiters en ja hoor, Nuinsco spuit vandaag ca 50% omhoog.
    Geen nieuws gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dank je wel, ik hem ze inderdaad vandaag verkocht.Heb het al zo vaak gehad, dat fondsen omhoog spuiten. Vervolgens zakken ze weer in, blijkbaar meestal marktmanipulatie. Enfin, de omzetten zijn wel erg hoog, 15% van het aandelenkapitaal is verhandeld. Misschien dezelfde stukken enkele malen. Misschien later spijt, maar ik heb besloten, als ik een fonds kwijt wil, om er gebruik van te maken. Het ziet er nu wel beter uit met aardige projecten, toch overtuigt het management mij niet. Het Rainy River-project voor een grijpstuiver verkocht, Ni.to voor een grijpstuiver verkocht, in al die jaren verder geen echt overtuigende resultaten, ik zou ze nu niet kopen,dus moet je verkopen. Maar ze kunnen morgen een succes melden, helaas dan.
    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Correctie op het bovenstaande, er is "slechts" 3% verhandeld. Ik had me verkeken in het grote aantal uitstaande aandelen.
    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Rober,

    volgens Stockhouse staan er ca 240 m aandelen uit, market cap dus ca 56 M.

    Binnenkort gaan ze trouwens weer boren naar Ur, op een plek die lijkt op die van Hathor/Fission.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is wel de moeite waard de lijst een beetje te volgen, verschillende koersen staan een stuk onder het tip-niveau. Zelf heb ik in 3 fases een post Aurix gekocht, begonnen op 94 en laagste 78. Koers nu weer boven het gemiddelde van de aankopen.
    North Country Gold, die ik zoals gemeld heb teruggekocht op 1,20 is wel verder opgelopen.(ong 1,60)
    Rober

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Trelawney Announces Initial Mineral Resource Estimate of 4.2 Million Ounces for the Cote Lake Gold Deposit

    Press Release Source: Trelawney Mining and Exploration Inc. On Monday March 7, 2011, 10:26 am EST
    TORONTO, ONTARIO--(Marketwire - March 7, 2011) - Trelawney Mining and Exploration Inc. (the "Company" or "Trelawney") (TSX VENTURE:TRR - News; FRANKFURT:RTW - News) announces the results of the initial Mineral Resource estimate for the Cote Lake Deposit on the Chester Project located halfway between Timmins and Sudbury in Northern Ontario. The Mineral Resource estimate has been audited by Roscoe Postle Associates Inc. ("RPA") and reported in accordance with National Instrument 43-101 requirements.
    Roscoe Postle Associates Inc. has audited the Mineral Resource estimate for the Cote Lake Deposit prepared by Trelawney's Consulting Geologist Jamie Lavigne, P.Geo. The estimate is all classified as Inferred Mineral Resource and totals 131 million tonnes averaging 1.00 g/t Au for 4.22 million ounces of contained gold at a cut-off grade of 0.30 g/t Au. Table 1 shows the Mineral Resource at the 0.30 g/t cut-off grade and at several higher cut-off grades for comparison. The effective date of this Mineral Resource estimate is March 4, 2011.
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    TRR is bijna verdubbeld, market cap ca 450 M.
    Dat is flink hoog vergeleken met Prodigy.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. 2011 WATCH LIST PERFORMANCE
    Figure 9: Canaccord Genuity 2011 watch list performance
    Price C$ % Change
    Since Analyst/
    Company Name Ticker Exchange ange 16- 161616-Dec --Dec--10 --10 1010 16- 161616-Dec --Dec--11 --111111 inception Last 12 months
    1 Alhambra Resources Ltd. ALH TSX-V $1.00 $0.94 $0.42 -55.3% -58.0% NC
    2 Almaden Minerals Ltd. AMM TSX $4.41 $4.55 $2.22 -51.2% -49.7% WZ/GG
    3 Auryx Gold Corp. AYX TSX $0.87 $0.84 $0.72 -14.3% -17.2% NC
    4 Batero Gold Corp. BAT TSX-V $2.78 $2.76 $1.88 -31.9% -32.4% NC
    5 Bowmore Exploration Ltd. BOW TSX-V $0.60 $0.55 $0.38 -30.9% -36.7% WZ/GG
    6 Dorato Resources Inc. DRI TSX-V $1.24 $1.27 $0.06 -94.9% -94.8% WZ/GG
    7 Edgewater Exploration Ltd. EDW TSX-V $1.35 $1.30 $0.45 -65.0% -66.3% NC
    8 Full Metals Minerals Ltd. FMM TSX-V $0.77 $0.78 $0.22 -71.2% -70.6% WZ/GG
    9 Goldgroup Mining Inc. GGA TSX $1.17 $1.24 $1.14 -8.1% -2.6% NC
    10 Indicator Minerals Inc. IME TSX-V $0.13 $0.13 $0.01 -92.0% -92.3% WZ/GG
    11 International PBX Ventures Ltd. PBX TSX-V $0.33 $0.32 $0.23 -25.4% -28.8% WZ/GG
    12 Iron Creek Capital Corp. IRN TSX-V $0.96 $0.96 $0.30 -68.8% -68.8% WZ/GG
    13 Mansfield Minerals Inc. MDR TSX-V $2.44 $2.54 $1.33 -47.6% -45.5% WZ/GG
    14 Newstrike Capital Inc. NES TSX-V $0.73 $0.71 $2.47 247.9% 238.4% WZ/GG
    15 North Country Gold Corp. NCG TSX-V $1.20 $1.20 $0.70 -41.7% -41.7% WZ/GG
    16 Polar Star Mining Corporation PSR TSX $1.85 $1.87 $0.33 -82.4% -82.2% WZ/GG
    17 Queenston Mining Inc. QMI TSX $5.55 $5.60 $4.56 -18.6% -17.8% WZ/GG
    18 Riverstone Resources Inc. RVS TSX-V $0.66 $0.65 $0.59 -9.2% -10.6% NC
    19 Rockgate Capital Corp. RGT TSX $2.14 $2.27 $0.70 -69.2% -67.3% NC/GG
    20 Sulliden Gold Corporation Ltd. SUE TSX $2.40 $2.35 $1.37 -41.7% -42.9% NC/GG
    21 Sunridge Gold Corp. SGC TSX-V $1.24 $1.25 $0.36 -71.2% -71.0% NC
    22 Trelawney Mining and Exploration Inc. TRR TSX-V $2.70 $2.73 $3.00 9.9% 11.1% WZ/GG

    Average Average --33.3% --33.3% -34.0%

    S&P/TSX Venture Index S&P/TSX Venture Index 2,106 2,101 1,426 -32.1% ---32.1% -32.3%
    S&P/TSX Composite Index 13,181 13,229 11,635 -12.0% -11.7%
    S&P/TSX Global Gold Index 413 420 370 -11.9% -10.5%
    S&P/TSX Div. Metals & Mining Index 1,421 1,440 1,041 -27.8% -26.8%
    *Inception of 2011 watch list.
    The results presented should not and cannot be viewed as an indicator of future performance.
    The results presented are exclusive of any relevant costs, including commissions and interest charges or other applicable expenses.
    Source: Canaccord Genuity, Thomson ONE
    Figure 10: CG Watch List performance (2008-2011)
    Year CG Watch List YOY Performance (%) (%) TSX--V Venture YOY Performance --V Venture YOY Performance (%) (%)
    2008 -75..........-73
    2009 +289.........+104
    2010 +147.........+46
    2011 -33..........-32

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. commentaar: Canaccord had niet veel geluk in 2011, hun resultaat was 1% slechter dan het beursgemiddelde.

      Verwijderen
  32. 2012 WATCH LIST
    Companies on our 2012 watch list have been selected based on a wide variety of criteria, including: capable company management, 2012 work programs, project potential and leverage to metal price movement (ideally, upward leverage). Our primary goal is to
    identify companies that provide above-average opportunity based on successful project advancement/development in 2012.
    We do not have formal research coverage of the companies named in our 2012 watch list; their inclusion on the list does not constitute a recommendation nor should it be assumed to be a recommendation to purchase at this time. Share appreciation from current levels is
    dependent upon factors that may or may not materialize. We provide profiles of each of the companies on the watch list and highlight some important assumptions.

    Figure 11: Canaccord Genuity 2012 Watch List
    Price C$
    Company Name Ticker Exchange 16 Dec/11
    1 Abzu Gold Ltd. ABS TSX-V $0.28 NC/CL
    2 Armistice Resources Corp. AZ TSX $0.21 WZ/GG
    3 Balmoral Resources Ltd. BAR TSX-V $0.75 WZ/GG
    4 Castle Peak Mining Ltd. CAP TSX-V $0.22 NC/CL
    5 CB Gold Inc. CBJ TSX-V $1.20 NC/CL
    6 Chalice Gold Mines Limited CXN TSX $0.31 NC/CL
    7 Columbus Gold Corporation CGT TSX-V $0.75 WZ/GG
    8 CuOro Resources Corporation CUA TSX-V $1.17 WZ/GG
    9 Duran Ventures Inc. DRV TSX-V $0.14 OW/AG
    10 Esperanza Resources Corp. EPZ TSX-V $1.11 NC/CL
    11 Ethos Capital Corp. ECC TSX-V $0.70 WZ/GG
    12 Freegold Ventures Ltd. FVL TSX $0.72 WZ/GG
    13 Global Minerals Ltd. CTG TSX-V $0.57 NC/CL
    14 Happy Creek Minerals Ltd. HPY TSX-V $0.20 WZ/GG
    15 Marathon Gold Corp. MOZ TSX $1.19 WZ/GG
    16 Pachamama Resources Inc. PMA TSX-V $0.96 WZ/GG
    17 Panoro Minerals Ltd. PML TSX-V $0.40 OW/AG
    18 Pilot Gold Inc. PLG TSX $1.02 WZ/GG
    19 PNG Gold Corporation PGK TSX-V $0.39 WZ/GG
    20 Rugby Mining Ltd. ROG TSX-V $0.70 WZ/GG
    21 Tembo Gold Corp TEM TSX-V $1.00 NC/CL
    22 Tigray Resources Inc. TIG TSX-V $1.30 NC/CL

    WZ – Wendell Zerb
    NC – Nicholas Campbell
    OW – Orest Wowkodaw
    GG – Gabriel Gonzalez
    CL – Chris Lerch
    AG – Adam Gofton
    Source: Canaccord Genuity, Thomson ONE

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://miningstocksguide.com/msig/wp-content/uploads/2012/01/Jr-Mining-Weekly_12212011_2012-Watch-List.pdf

      Verwijderen